2017 m. vasario 21 d., antradienis

Sveikesnis varškės apkepas patiems mažiausiems

Ilgai galvojau , kaip išsisukti ir be cukraus iškepti apkepą Marijai. Datulės. Šviežios, nemirkytos cukruj ir be jokių pridėtinių nesamonių. Tokias ir radau. Tiesa, vyrui didijį apkepą apibarsčiau ruduoju cukrumi, nes jam labai patinka traški plutelė.

1 kg varškės,
6 vnt didelių kiaušinių,
13 v.š manų kruopų,
400 ml, augalinio pieno (naudojau "Amadin" avižų)
10 didelių šviežių datulių (naudojau Samin)

Paruošimas:
Įjungti orkaitę, kad įkaistu iki 180 laipsnių. Manų kruopas užpilti augaliniu pienu, palikti brinkti. Atskirti kiaušinių trynius nuo baltymų, trynius sublenderiuoti su datulėm (kauliukus išimti). Kitame dubenyje, varškę sublenderiuoti iki vientisos masės. Į varškę supilti manų kruopas su pienu (nesvarbu jei nespėjo išbrinkti) ir dar kartą viską pertrinti su blenderiu. Į gautą masę supilti trynius su datulėm ir dar kartą pertrinti. Likusius kiaušinių baltymus išplakti iki standžių putų ir jas įmaišyti į varškės masę lengvais judesiais. Tešlą įpilti į paruoštą kepimo indą ir kepti orkaitėje apie 1 val, 180 laipsnių orkaitėje.
Skanaus.

2016 m. gruodžio 12 d., pirmadienis

Šiaurė Italija, Marija ir gnocchi

Pradėsiu nuo to, kad šitos kelionės laukiau labai, ir po daugiau nei metų pertraukos vėl keliaujam. tik šį kart tryse! Tikslas buvo apsipirkti, nes spintos tusčios ir kaip visada nėra ko apsirengti. Nusprendėm išbandyti Milaną, vis dėlto juk tai mados sostinė. Kadangi esam paprasti mirtingieji auksiniam kvadrate neapsipirkinėjom,  ir kelionę suplanavom su kelių dienų poilsiu. Tačiau Italijoj viskas apsisuko tris kart.
Pradedam.
Pirmą kartą keliavom su vaiku taip toli, kokiu dar vaiku, vis dar kūdikėliu 11 mėnesių. Kuris visiškai nekenčia važiuot automobiliu. Tačiau tikriausiai mūsų Marija suprato, kad važiuojam atostogauti ir nusprendė nebeklykti mašinoj, pasiekėm Vilnių, lėktuvą ir Italiją, be ašarų ir niurnesio. Net patikrinom ar tai mūsų vaikas, gal sumaišėm kur. Tik nusileidę išsinuomavom mažytę Fiat panda. Ir išskubėjom į Milaną, jį pasiekėm jau sutemus, viešbutį ir. Nors viešbučio lokacija buvo labai gera, bet buvo sudėtinga jį rasti vakare, ypač piko valanda, kai eismas labai intensyvus. Bet palygint viskas praėjo skalndžiai. Apsistojom "Hotel Sempione", paprastas, švarus viešbutis, kambariai nesenai renovuoti, (naktis su pusryčiais 80 eur). Nuo viešbučio per 15 minučių pasiekėm Duomo katedra, Marija ramiai miegojo vežime. Ten suvalgėm labai skanių ledų, nežinau ar ledai buvo skanūs, ar atsmosfera davė savo. Aplink katedra dainavo gatvės artistai, visi sedėjo restoranėliuose, gėrė vyną, šypsojosi, dar truputi pasivaikščiojom po parduotuves ir į viešbutį miegot.

(Duomo katedra)

(Duomo katedra juosiantis parduotuvių kvadratas)

(O čia tie skanūs ledai)

Rytą ,pavalgę pirmus itališkus pusryčius, išjudėjom į Gavi regioną ir ten esantį outletą. Jei jūsų negąsdina praeito sezono rūbai, būtinai ten apsilankykit, galit ne tik Nike ar Adidas kedus nusipirkti, bet ir Dolce&Gabanna, Armani, Versace ir kitus brangius brandus turėti savo spintoj, per pus pigiau. O svarbiausia, kad Lietuvoj tas sezonas ir tie rūbai dar ant bangos viršūnės ir kainuoja tikrai tris kart brangiau. Pats apsipirkinėjimas su vaiku virto man kankynę, vyrui problemų nesudarė, gerai tik tiek ,kad Marija daug miegojo, nes buvo pavargus. Niekada nebūčiau pagalvojus, kad galiu pavargt apsipirkinėjant.

Gavi regionas nuostabus savo kalvelėm ir ant jų augančiais vynuogynais, beto šis regionas garsėja savo Gavi vynu, kurį ir ragavom tą vakarą. Apsistojom 19 a. viloj "Relais Villa Pomela".

Vaizdo rezultatas pagal užklausą „relais villa pomela“

Vilos restoranas yra ivertintas viena Michelin žvaigždute, tačiau mes kaip tikri keliautojai, nusprendėm ieškot kito restorano ir kalvom kalvutėm pasileidom su savo Panda i Novi ligure. Ištikrųjų miestelis jau miręs, nei vieno viešbučio, labai pilkas. tačiau su labai senu senamiesčiu, tikriausiai valgėm blogiausiam miestelio restorane "Dorian Gray Ristorante Letterario" , katik pažiūrėjau tripadvisor'e jis 29 vietoj tam miestelyje, atsiliepimai nėra jau tokie blogi, tačiau, čia valgiau neskaniausia gyvenime tiramisu, kurio skonio net neapibūdinsiu, vietoj maskarponės buvo pūtėsiai kažkokie su gvazdikėliu arba neaišku kuo, ir dar neskanesnią panakotą, kūrią pasmeigus su šakute galėjai mosikuot ir ji niekada nebūtų nukritus. Apie pagrindinius patiekalus net nekalbėsiu, vyro gnocchi su triufeliais buvo dar dar, virtinukai buvo labai minkšti ir kvapnūs, o va mano rizoto labai jau nekažką. Restoraną rinkomės skubėdami, nes buvom baisiai išalkę, čia buvo mūsų klaida. Bet tą vakarą gėrėm tikriausiai skaniausią vyną visos kelionės metu.

(Panakota ir tiramisu)

Kitą dieną dar apsipirkom, ko nespėjom, dėl didesnių pirkinių pagalvojom per naktį. Pagal kelionės planą turėjom važiuot į Como ir keltis į Brunate viršunę, kitą dieną palėkt iki Šveicarijos "foxtown" outleto, tačiau persigalvojom ir nusprendėm važiuot iki Venecijos, o važiuot tai 4 val. Greitai užsibukinom viešbutį Maestre miestelyje esančiam šalia Venecijos. Kelionę šiaip ne taip įveikėm, Marija buvo toks auksinis vaikas, kad vėl net nesuverkė per važiavimo laiką, stebino baisiai ji mus, nes šiaip klykia kol nuvažiuoju iki Maximos, o čia 4 val ramu. Miestelį pasiekėm vėl vakare, kol sutvarkėm reikalus viešbutyje, išvis sutemo. Nutarėm iki pačios Venecijos važiuot su automobiliu, nes vakaras ir trankytis su vaiku su autobusais nenorėjom. Taigi nieko nesutaupėm ir vis tiek ten atsidūrėm su automobiliu, plius kitą rytą jau su autobusais keliavom iki ten. Dvigubas gaišimas, gyveni ir mokaisi. (Dabar čia patarimas ,kad geriau netaupyt tų kelių eurų ir apsistot iškart Venecijoj, už parkingą parai sumokėsit 30 eur, bet sutaupysit daug laiko, viešbučių kainos Maestre ir Venecijoj labai panašios jei netaikot į penkias žvaigždes, plius minus 100 eur, kaip ir visoj Italijoj.)

O Venecija mūsų nelaukė nei vakare , nei kitos dienos rytą. Pradėjo lyt, taip ir nesustojo iki ryto, ir dieną, didžiulis vėjas. Taigi isivaizduokit mus du, per lietų , ir vėją su vaiku vežime, pirmyn aukštyn Venecijos tilteliais ir laipteliais, vienas už priekio kitas už galo vežimą tempė. Marija ir miegojo ir ne, ir ant rankų nešėm, ir vežimą nešėm. Bet apėjom visą visą miestą, valgėm makaronų, gėrėm kavą ir ilsėjomės. Gražu tikrai, įdomu ir. Sakėm kada dar sugrįšim , dviese ir praplauksim kanalu.

(Triesto Outletas)

Patraukėm link Lago di Garda. Atsidūrėm vėl ten vakare. Ir tokie baisiai pavargę. Bet ieškoti kur pavalgyt vis tiek išėjom. Tik labai netoli, gal 100m nuo viešbučio radom restoratėlį "Zaterra", iškart bandėm ir buvom labai maloniai nustebinti tikros itališkos picos, makaronų ,kurie ypač patiko Marijai, su kaparėliais ir mocarela (kadanors būtinai pasidalinsiu receptu), o kur dar burnoj tirpstantis tiramisu, creme brulee ir vynas. Pats restoranėlis ant Gardos ežero kranto. Pasaka. Daugybė žvakių ir gėlių. Malonus aptarnavimas.

Rytą buvom maloniai nustebinti vaizdo pro langą, viešbutis prie ežero, nuostabus oras, kurio laukėm visą kelionę, ir puikūs pusryčiai. Viešbutis "hotel Aquila d'oro' , tikrai rekomenduoju. Aplankėm Sirmione, suvalgėm ledų, valgė net mažoji ir šokoladinių ir vaisinių. Nesusirgo.

Viską apėję, pajudėjom link Bergamo. Atidavėm mūsų Panda. Ir su autobusu užsikorėm į viršutinį Bergamą, apsistojom pas Italą, sename pastate, be lifto su miniatiuriniais laipteliais, vėl vežimą nešioti. Jis rekomendavo super restoraną, tikrą, kur renkasi tik vietiniai, ir visi susiglaudę klega ir užkandžiauja. "Circolino" jei būsit ten, būtinai užsukit, sudėtinga rasti, bet verta.

(Saulėlydis nuo viršutinį Bergamą juosiančios sienos)

Su Italija atsisveikinom. Išskridom, bet tikrai nepamiršom. Dar grįšim ir manau labai greit, tik į kalnus.

Ilgai galvojau ką  čia kepti ar virti. Makaronai, pica, saldumynai. Laimėjo bulviniai virtinukai, gnocchi, kuriuos valgėm antrą vakarą Gavi. Labai paprasta ir labai skanu.

500 gr bulvių,
150- 200 gr miltų (žiūrėt pagal tešlą)
1 didelį kiaušinį,

Smulkiai pjaustyto poro sauja,
Pipirų.

Paruošimas:
Bulves išvirti su lupenom. Dar karštas nulupti ir sugrūsti. Suberti į grūstas bulves miltus, įmušti kiaušinį ir viską išmaišyti. Ant stalo pasibarstykite miltus, suformuoti ritinėlius piršto storio ir supjaustyti 2 cm ilgio gabaliukais. Suformuot virtinukus apvaliais galais, įspaust šakutę ir mesti į sūdytą verdantį vandenį su šlakeliu aliejaus. Virti 2-3 min , kol iškils.

Padažas:
Ištirpinti sviestą keptuvėje, jį ikaitinti ir į jį sudėti porus, nuvalytus ir supjaustytus pievagrybius, pakepinti, apibarstyti druska, pipirais. Sudėti špinatus ir dar truputėlį pakepinti. Viską suversti ant garuojančių gnocchi.
Skanaus, Garbanė.
Mano Marijos dabar mėgstamiausi.

2016 m. gruodžio 1 d., ketvirtadienis

Troškinys keptame moliūge

Verandoj turėjau keturis moliūgus, laikiau užklojus, bet deja, nuo šalnos trijų neapsaugojau. Vienas, paskutinis ir toks ištvermingas keliauja į orkaitę. Jei dar turit ir jūs šių rudens gražuolių būtinai, būtinai išmeginkit šį troškinį.

SVARBU: Produktų kiekiai ir kepimo laikas turėtų kisti pagal moliūgo dydį.

Jums reikės:
Moliūgo (tokio kuris telpa jūsų orkaitėj, maniškis išskobtas svėrė 2 kg.)
500gr mėgstamo faršo (naudojau jautienos)
2 vnt  raudonų paprikų
Pipirų
Lauro lapų
Šaukštelio grietinės

Gaminam: moliūgą išskobiam. Pradedam keptuvėj ant aliejaus kepinti spaustus česnakus, kepinti pjaustytus svogūnus, vėliau sudedam faršą, gerai jam apkepus sudedam likusias  smulkiai pjaustytas daržoves, suberiam druska ir pipirus. Viską apkepus supilam i moliūgą, įmetam du lapelius lauro lapo. Jį pašaunam į iki 250 lapsnių įkaitintą orkaitę, laukiam kol užburbuliuos ir sumažinus temperatūrą iki 180 laipsnių kepam (1 - 2 val). Išsitroškinus pagardinkit troškinį šaukstu grietinės.

2016 m. lapkričio 23 d., trečiadienis

Orkaitėje keptos skumbrės

Ech.
Sveiki,
Nerašytas tinklaraštis visus metus. Tie metai atnešė daug.. Daug naujų patirčių, išbandymų ir pakeitė visiškai mane. Taip, pirmieji metai gimus vaikeliui būna .. įdomūs. Visą šį laiką laukiau kol norėsiu realizuot kažkaip kitaip save, bet sulaukiau tik šiandien. Nepadėjo nei kelionės, nei sedėjimas namie, nei "ale" sveiko gyvenimo pradėjimas, nei vegetarizmas trukęs tris menesius, nei veganizmas trukęs du, dabar esam kelyje ,kuriame nevalgom kiaulienos. Vaikas atneša norą keistis. Atrodo tiek laiko nebuvus, turėčiau sukurpti čia romaną, bet nėra apie ką. Nebent apie bliūdus ir čiūdus. Tikriausiai nuo šios dienos tinklaraštis keisis, atsiras daugiau košių ir kitokių makalainių, kurias nori nenori valgo visos šeimos atsiradus vaikeliui. Avižiniai blyneliai, kalafijorų košė ir troškinta triušiena , Tik jau ne vyne.
Bet šį kartą ne apie tai,
pakvėpinkim namus skumbre.

Vyras partempė maišelį, rukyt neveši, nes permažai. Taigi dalis į šaldymo kamerą, dalis į orkaitę. Ir gavos labai labai skaniai. Panaši kaip karšto rūkimo, tik be dūmo kvapo.

Jums reikės:

Skumbrės (kiek turit, kiek norit suvalgyti),
Pipirų,
Česnako,
Mėgstamų žuvies prieskonių.

Gaminam:
Įjungiam orkaitę iki maksimumo, kad ikaistų, per ta laiką kol dorosim skumbrę. Išvalyta ir išskrostą skumbrę supjaustom ruoželiais is abiejų pusių, neperplonais tik. apibarstom druska, pipirais ir prieskoniais, iš abiejų pūsių ir taip , kad jų patektų į pjūvius ir pilvą. Taip pat i juos prikemšam po truputi spausto česnako. Kepam 3 min 250 laipsnių orkaitėj, tada sumažinam karštį iki 180 ir dar pakepam 15-20 min.

2015 m. rugpjūčio 21 d., penktadienis

Svieste kepti baravykai

Kad ir kaip senai baravykai pradėjo dygti. Ir kad ir kaip senai sitie jau buvo sugrybauti. O sitie jau prieš mėnėsį buvo suvalgyti. Bet ruduo juk artėja ir grybų dar bus !!!

Baravykų,
Sviesto,
Žiupsnelio druskos ir pipirų,
Petražolių.

Grybus nuplaunam, supjaustom (galvas per pusę, ar tik įpjaunam, kotus- riekelėm). Apiberiam druska ir pipirais. Ir kepam uždengtoje keptuvėje kol apskrus.

2015 m. birželio 15 d., pirmadienis

Canapes spoon: Krevetės užkandis su parmos kumpiu

Kur buvus kur nebuvus. Po visų darbų, baigiamųjų, bakalaurinių ir šiaip, grįštu. Su vienu labai skaniu užkandžiu, kad ir velykiniu, pavėluotu, bet labai gardžiu ir patraukliai atrodančiu.

Indelio canapes spoon,
Gabalėlis sviesto (skrudinimui),
Kelios skiltelės česnako.

Paruošimas:

Krevetes išlukštenam, kaitinam keptuve su sviestu. Spaudžiam česnaką į ją, laukiam kol pakvips, beriam krevetes, užbarstom mėgstamų prieskonių, druskos, pipirų (pagal skonį). Kepam kol tampa rausvos, kažkur 5- 7 min. Filadelfijos sūrį ir vytintą kumpį sublenderiuojam. Dedam po pusę arbatinio šaukštelio į "canape" ant viršaus krevetę, ir taip visus.
Skanaus.

2015 m. kovo 3 d., antradienis

"Monte Cristo" žuvies ir jūros gėrybių restoranas: Užslėptas rūsys beveik miesto centre

Užsukti čia galvojom jau labai senai, viena pažįstama labai rekomendavo, vienas pažįstamas labai nerekomendavo. Nuo gatvės labai dėmėsio neatkreipiantis, atrodo lyg paprastas kabakas, tik Klaipėdos beveik centre. Ir tai kaip jie sako patys tai tikriausiai vienintelis specializuotas žuvies ir jūros gėrybių restoranas Klaipėdoje, kuris sekmadieniais ale žvejoja, tai nedirba.

Vidus ganėtinai jaukus, nuotraukoje yra šviesiau nei ištikrųjų ten, o ten realiai taip jaukiai viskas aptemę, kaip suprantat langų ten nerasta. Su vyru iškart nusprendėm, kad čia puiki vieta, kai nesinori būti pastebėtam ar norisi labai ramiai pagurkšnoti vyno taurę su drauge, kurios ilgai nematei, ir turi daug ką aptarti. Trumpai tariant subalansuota romantikams ir meilužiams. Tylu, ramu ir ganėtinai privatu. Buvom šeštadienį apie 17 val, o žmonių apskritas nulis. Kas pradžioj neramino. Nes juk kur skanu ten ir paklausa yra?

Nuliūdino, kad raviolių neturėjo, kas buvo keista juk šeštadienis, dirbs iki 23 val, o jau meniu kažko nėra, beto ir meniu nėra platus, kad būtų sunku pasirūpinti, kad turėtų produktų.
Taigi nei sultinio su ravioliais, nei raviolių su šafranu ir vėžių uodegėlėm neparagavom. Dėl sultinio kaip ir negaila, bet antrasis mane labai labai gundė.

Kol laukėm sriubos.

Karštos bandelės su apelsininiu sviestu ir marinuotos alyvuogės. Sviestas tai labai labai, gaminsiu būtinai ir namuose.

Aštri jūros gėrybių sriuba.

Sriubą galėčiau kartoti ir kartoti. Buvo tikrai labai skani, tokia kokia įsivaizduoju jūros gėrybių sriuba, buvo tikrai aštri, bet neperaštri, kad užgoštų skonį ir nieko aplink nebejaustum, Tiršta, pilna midijų, šakučių ir vienos didelės tigrinės krevetės. O svarbiausia nebuvo per rūgšti, kas dažnai pasitaiko kai yra pamidoras lėkštėje. Būtų nuodėmė jos esant Monte Cristo neužsisakyti.

Kepta oto file. Rekomandavo esant ten pamėginti. Vyrui labai patiko, nes jautėsi tikras žuvies skonis, kurio neužgožė jokie prieskoniai.

Kalifornijos kalmarai. Labai skanūs, ir svarbiausia minkšti. Labai nepatiko duona, nes riebiai valgėsi, norėjosi, kad nebūtų sūrio ant jos. Tikrai būtų buvę skaniau su ta pradžios karšta bandele.

Sakė , kad desertas tai Tiramisu kitaip. Surizikavom. Dabar žiūriu jų puslapyje tai šis desertas turi pavadinimą " kavos ir maskarponės sūrio desertas". Mums nepatiko trūko saldumo, o kavos putos ar putėsiai dar pakartino visą desertą, kuris ir taip buvo kartus nuo kakavos. Realiai tai jei nors truputi būtų saldesnis, būtų labai skanus.

Apsilankymas mums labai patiko, išėjom pavalgę ir su nuotaika. Nes aptarnavimas be priekaištų. Viskas švaru. Maistas geras ir kokybiškas. Žinau ,kad ketvirtadieniais jie siūlo vakarienes dviems tamsoje, tikrai jas išbandysim. Šeimai ten kaip ir nėra ką veikti, bet manau šio restorano koncepcija visai kita ir į kitą segmentą jie taikosi.
Išleidom 33 EUR. 4 iš 5 sruogų. Ir tik todėl, kad desertai , tikrai ne jų stiprioji pusė, o dar raviolių neturėjo. Daugiau nėra ko prikišti.